سپاس از وبلاگستان؛ درود بر سبزها

چند روزی بود حالم خراب بود و اعصابم داغان. به بالاترین که نگاه می انداختم حالم گرفته تر می شد. درمانده بودم از این همه تفرقه که مثل موریانه و ناگهانی افتاده بود به جانمان. یکی  برای موسوی تعیین تکلیف می کرد که اگر فلان نکنی من دیگر سبز نیستم و دیگری نعره می زد که من دوست دارم سیزده آبان را در خیابان بمانم و حکومت را عوض کنم. و بین این خطوط پر بود از جروبحث های بیهوده و وقت گیر که سرانجامش فقط خستگی است و عصبانیت از دو طرف.

دیروز وقتی به بالاترین سر زدم اوج دمغی بود برای من. مهدی خزعلی مطلبی نوشته بود و عده ای حسب معمول شروع کرده بودند به مهمل بافی و خلاصه مهدی خزعلی و موسوی و اسلام و اوباما و جمهوری اسلامی و کروبی و آیت الله خزعلی را چسبانده بودند به هم. و طبق معمول هم با فحش و بد و بیراه تخم نفرت می پراکندند و ناامیدی. و من ناامید شدم؛ از جامعه ی مجازی ایرانیان بریدم.

تا امروز صبح که با ناامیدی بالاترین را گشودم و دیدم که موضوع داغی با عنوان حمایت وبلاگنویسان از مهدی خزعلی ساخته شده است. و به ناگاه همه ی آن ناامیدی و کسالت و دمغی چند روزه به یک باره از وجودم رفت. دریافتم که این رنگ سبز بی خود نیست که دیکتاتوری به آن عظمت را لرزانده. هوشیاری فعالین اینترنتی بار دیگر متحدمان کرد؛ این بار در حمایت از مردی که حمایتمان کرده بود و حال بنا به شرایطی خاصی تنها می خواست دست از نوشتن بکشد. و من خوشحالم. خوشحال از اینکه عضو کوچکی هستم در چنین جمعی. جمعی که با وجود تمام محدودیت ها و کارشکنی ها نظم و یگانگی خود را نگه داشته و پایه های استبداد را به لرزه در آورده. و از اینجاست که می توانم آینده ی ایران را سبز و آباد در ذهنم بکشم.

این نوشته تنها کاری بود که می توانستم انجام دهم. برای تشکر از سبزها؛ برای تشکر از همه ی آن دوستانی که این چنین بزرگمنشانه و خردمندانه در مقام دفاع از همراهشان درآمدند؛ همان همراهی که گاه عقایدی مخالف با عقاید ما دارد، اما او نیز سبز است و خواهان آزادی. درود بر مهدی خزعلی به خاطر آزادخواهی اش. و درود بر اهالی وبلاگستان و همه ی سبزها به خاطر بزرگمنشیشان.

ما بیشماریم، ما پیروزیم.

There are no comments on this post.

پاسخی بگذارید

