یک عذرخواهی بزرگ؛ برسد به دست مهدی کروبی

در پی فراخوان طنزنویس سبز و خط شکن، علیرضا رضایی، برای حمایت از میرحسین موسوی جهت اعلام دوباره ی اتحادمان و کوبیدن این اتحاد به سر کودتاچی ها، من هم به عنوان یکی از اعضای تازه وارد وبلاگستان و ذره ای ناچیز از دریای بزرگ سبزها بر آن شدم که چند خطی در این باره بنویسم. اما این چند خط نه درباره ی میرحسین، بلکه راجع به مهدی کروبی خواهد بود. دلیل هم این که من تا به اینجا فرصت آن نیافته ام از کروبی بنویسم؛ و شاید عذرخواهی هم به او بدهکار باشم.

دوباره به عقب برمی گردم. به زمستان هشتاد و هفت و روزهایی که مشتاقانه منتظر حضور خاتمی بودیم. و آن شبی که خاتمی در حرم امام رضا ورودش به انتخابات را اعلام کرد. آن روزها مدام چه در دل و چه به زبان مهدی کروبی را نکوهش می کردم که این چنین سعی در شکاندن رای های اصلاح طلبان دارد (آن روزها هنوز سبز نبودیم!). و این نکوهش و دل گرفتگی حتی با آمدن موسوی و رفتن خاتمی هم همچنان داشت…

شبی که مناظره ی موسوی و کروبی را دیدم، باز هم نکوهش می کردم این شیخ لر را. که چرا می خواهی رای ما و اتحادمان بشکنی به خاطر چهار سال ریاست جمهوری. و آن هنگام که به موسوی گفت باید تا آخر راه بایستی هم به او اعتماد نکردم و در دل خندیدم.

و این بی اعتمادی و دلزدگی ادامه داشت تا بیست و پنجم خرداد ماه. همان روزی که موج سبز مردم، موسوی و کروبی را هم به خیابان کشاند و این دو پا به پای مردم آمدند… تا امروز. و هنوز هم پا به پای مردم می آیند و حقمان را از کودتاچی ها طلب می کنند. سبز و شاداب.

و من به مهدی کروبی بدهکار شدم. یه عذرخواهی بزرگ. چرا که باورش نداشتم و فکر می کردم با یک تشر آن که خود را خدا می خواند پس می زند. و نزد. نزدیم.

آن مردی که می پنداشتم بزرگترین عامل تفرقه ی ماست امروز شده خط شکن ما. و به آتش کشیده خواب شبهای خود خدا خوانده را. یک عذرخواهی بزرگ به کروبی بدهکارم. به بزرگی بزرگمردی اش.

مهدی کروبی

مهدی کروبی

3 پاسخ

  1. You bet you are. He is a Hero to us

  2. من که دربست مخلص شیخ بودم و هستم و تا موقعی که با مردم باشه خواهم بود

  3. من هم بدهکارم و از اینکه بدهیم را بخاطرم آوردی سپاسگزارم.من هم به این کوه استوار و دلاور شیر دل که تمامی مقامات خود را یک جا سه طلاقه کرده دست مریزاد می گویم.

پاسخی بگذارید

